Müügitingimused

TALLINNA KIRJANDUSKESKUS VEEBIPOE MÜÜGITINGIMUSED

1. Üldsätted

1.1. Tallinna Kirjanduskeskuse veebipoe (edaspidi: veebipood) müügitingimused kehtivad iga füüsilise ja juriidilise isiku (edaspidi: ostja) suhtes, kes kasutab veebiaadressil https://kirjanduskeskus.epood.tallinn.ee/ asuvat veebipoodi ja sõlmib sealt kaupade ostmiseks Tallinna Kirjanduskeskusega (edaspidi: müüja; registrikood 75039793, aadress Koidula 12a, 10125 Tallinn) müügilepingu.

1.2. Veebipoe kaupade hinnad on näidatud eurodes ja märgitud nende juurde. Hinnale lisandub kauba kohaletoimetamise tasu, mille suurus sõltub ostja asukohast ja valitud kohaletoimetamise viisist. Kohaletoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamise ajal.

2. Kauba ostmine

2.1. Kõik veebipoes müüdavate kaupade hinnad on näidatud eurodes ja kaupu on võimalik osta kahel moel:

2.1.1. registreerumata kasutajana, mille puhul küsib müüja ostjalt ostu vormistamiseks vajalikud andmed enne tellimusprotsessi lõppu;

2.1.2. registreerunud kasutajana riigi autentimisteenuse kaudu. Sellisel juhul on võimalik talletada oma broneeringuid, oste, lemmiktooteid jms.

2.2. Kauba ostmiseks lisab ostja soovitud kaubad ostukorvi.

2.3. Tellimuse vormistamiseks täidab ostja nõutud andmeväljad ja valib talle sobiva kauba kohaletoimetamise viisi (vt p 3.3). Seejärel kuvatakse talle ostusumma, mille ta tasub pangalingi kaudu.

2.4. Müügileping jõustub pärast seda, kui ostusumma on laekunud veebipoe arvelduskontole.

2.5. Kui müüjal ei ole võimalik tarnida tellitud kaupa selle lõppemise tõttu või muul põhjusel, teavitab ta ostjat sellest esimesel võimalusel ning tagastab talle ostusumma (sealhulgas kauba kohaletoimetamise tasu) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul alates ostja teavitamisest.

3. Kauba kohaletoimetamine

3.1. Müüja toimetab kauba kohale Eesti siseselt.

3.2. Müüja käsitleb veebipoe tellimusi kolme tööpäeva (kell 9 – 17) jooksul peale tellimuse tegemist.

3.3. Ostjal on võimalik saada kaup kätte mitmel viisil:

3.3.1. ostja valitud Omniva pakiautomaadist Eestis. Lisateave tarneaegade kohta on Omniva. Kauba kohaletoimetamise eest tasub ostja;

3.3.2. ise kaubale järele tulles. Kaubale saab tulla järele alates ostule järgnevast neljandast tööpäevast vastavalt A.H. Tammsaare muuseumisse (Koidula 12a, Tallinn) või E.Vilde muuseumisse (Roheline aas 3, Tallinn) kell 11 – 17.  Kaup väljastatakse isikut tõendava fotoga dokumendi (ID-kaart, pass või juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel. Kohale­toimetamise tasu sellisel juhul hinnale ei lisandu. 

Teavitame e-posti teel, kui kaubale saab järgi tulla.

3.4. Juhul, kui tegemist on ettetellitava ja  vastavalt kliendi soovidele valmiva kaubaga, jõuavad need kliendini kuni 90 päeva jooksul pärast tellimuse jõustumist.

 

3.5. Kui ostja ei võta ostetud tooteid pakiautomaadist või muuseumidest välja seitsme kalendripäeva jooksul alates päevast, kui kaup sinna saabus, arvestab müüja, et ostja on müügilepingust taganenud. Sel juhul tagastab müüja väljavõtmata kauba eest tasutud ostusumma (pakiautomaati tellitud kauba korral) ilma kohaletoimetamise tasuta ostjale samale arvelduskontole, millelt ostja ostu eest tasus, viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul alates päevast, kui kaup saabus pakiautomaati või muuseumide väljastuspunkti.

4. Müügilepingust taganemine ja kauba tagastamine

4.1. Pärast kauba kättesaamist on ostjal õigus veebipoega sõlmitud müügilepingust 14 kalendripäeva jooksul taganeda ja kaup müüjale tagastada.

4.2. Müügilepingust taganemise õigus ei kohaldu juhul, kui ostja on juriidiline isik või kaup on ettetellitud ja valminud vastavalt kliendi soovidele.

4.3. 14-päevase taganemisõiguse kasutamiseks ei tohi ostja kasutada ostetud kaupa muul viisil, kui on vajalik selle olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil, mis on lubatud kauba katsetamiseks füüsilises poes.

4.4. Taganemisõiguse kasutamiseks täidab ostja taganemisavalduse ja saadab selle 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest müüja e-posti aadressile info@kirjanduskeskus.ee.

4.5. Pärast taganemisavalduse esitamist tagastab ostja kauba 14 kalendripäeva jooksul pakiautomaati või A.H. Tammsaare muuseumisse või E.Vilde muuseumisse.

4.6. Kauba tagastamise kulu kannab ostja, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus on asjaolu, et kaup ei vasta tellitule (nt vale või defektiga kaup).

4.7. Ostusumma makstakse tagasi järgmiselt.

4.7.1. Müüja maksab pärast tagastatud kauba kättesaamist ostjale viivitamata, kuid hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul alates taganemisavalduse kättesaamisest kõik temalt müügilepingu alusel saadud tasud.

4.7.2. Müüja võib keelduda punktis 4.7.1 nimetatud tagasimaksete tegemisest seni, kuni ostja on kauba tagastanud või esitanud tõendi, et on seda teinud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.

4.7.3. Kui ostja on sõnaselgelt valinud veebipoes pakutud kõige odavamast tavalisest kauba kohaletoimetamise viisist erineva viisi, ei pea müüja talle hüvitama kulu, mis ületab tavalise kättetoimetamise viisiga seotud kulu.

4.7.4. Kui ostja on kaupa kasutanud muuks otstarbeks kui punktis 4.3 nimetatud või sellel on kasutamise või kulumise märke, on müüjal õigus vähendada tagastatavat summat vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.

4.7.5. Müüjal on õigus taganeda müügilepingust ja nõuda ostjalt kaup tagasi juhul, kui kauba hind oli veebipoes eksituse tõttu märgitud tunduvalt alla selle turuhinna.

4.8. Pretensiooni esitamise õigus

4.8.1. Müüja vastutab kauba lepingutingimustele mittevastavuse ja puuduse eest, mis oli olemas juba kauba ostjale üleandmise ajal ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul alates üleandmisest. Kui kauba puudus ilmneb esimese kuue kuu jooksul pärast selle üleandmist ostjale, siis eeldatakse, et puudus oli olemas juba kauba üleandmise ajal. Selle eelduse ümberlükkamine on müüja kohustus.

4.8.2. Ostjal on õigus puuduse ilmnedes pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul alates puuduse esmakordsest ilmnemisest müüja poole, saates talle e-kirja aadressile info@kirjanduskeskus.ee.

4.8.3. Kui ostjal on veebipoe kohta muid pretensioone, saadab ta need e-kirja teel aadressile info@kirjanduskeskus.ee.

4.8.4. Kui veebipoest ostetud kaubal on puudused, mille eest vastutab müüja, siis parandab või asendab müüja puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab müüja ostjale kõik müügilepingu alusel saadud tasud.

4.8.5. Müüja ei vastuta puuduste eest, mis on kaubale tekkinud pärast kauba üleandmist ostjale.

4.8.6. Müüja vastab ostja kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 kalendripäeva jooksul.

5. Isikuandmete töötlemine

5.1. Müüja töötleb ostja isikuandmeid kooskõlas isikuandmete töötlemise põhimõtetega.

6. Vastutus ja vaidluste lahendamine

6.1. Kui ostja ja müüja ei suuda lahendada vaidlust kokkuleppe teel, võib ostja pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ja avalduse esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja müüja vahel sõlmitud müügilepingust tulenevaid vaidlusi. Komisjon vaatab ostja kaebuse läbi tasuta.

6.2. Ostja võib pöörduda ka Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.